مدیریت

نگرش در فروش

نگرش در فروش

ما به عنوان فروشنده باید توجه ویژه‌ای بر نگرش در فروش داشته باشیم. فروش یک کار و حرفه پویا است.

نگرش در فروش چه تاثیری بر کسب و کار دارد؟ نگرش یک فروشنده چگونه باید باشد؟ ما به عنوان فروشنده باید توجه ویژه‌ای بر نگرش در فروش داشته باشیم. فروش یک کار و حرفه پویا است. یعنی بر زمینه‌ای از تغییر عمل می‌کند. زیرا:

مشتریان روز به روز در حال تغییر هستند.

وضعیت اقتصادی در حال تحول است.

رقبای جدید وارد بازار می‌شوند.

محصولات جدید، با کیفیت‌تر یا ارزان‌تر تولید می‌شود و …

طرز تفکر هر فروشنده درباره کار و حرفه فروشندگی نشان دهنده میزان موفقیت او در فروش است. نگرش فروشنده به این حرفه مشخص می‌کند که او چگونه با جزئیات کار خود برخورد خواهد کرد. نگاه وی به مشتری چیست؟ و چه طرز برخوردی برای مواجه شدن با مشتری را انتخاب می‌کند؟ بنابراین هر فروشنده باید نسبت به حرفه فروشندگی و مشتری چارچوب فکری درست و مناسبی داشته باشد. در ذیل بعضی از روش‌ها برای تعیین چارچوب فکری مناسب و موثر در جهت نیل به فروش بهتر و بیشتر ارائه می‌گردد:

۱) برخورد درست با واقعیت:

فروشنده باید به کار فروش توجه کافی نماید. فروش بر بستر تغییرات شکل می‌‎گیرد. یعنی تغییرات بازار، رقابت در بازر، وضعیت اقتصاد، مشتریان، تقاضا، نیازهای مشتری و … که روز به روز در حال تغییر و تحول است. پس نظر و عقاید مشتری‌ها همواره در معرض تغییر است.

فروشندگان موفق، افرادی هستند که این واقعیت را می‌پذیرند و از آن بهره می‌برند. از این رو به طور آگاهانه در پی تغییر و دقیق ساختن شیوه‌های کار خود می‌باشند. آنان هرگز به یک روش فروش بسنده نمی‌‍کنند. بلکه همواره هوشمندانه با کار خود برخورد می‌کنند و دقیقا تصمیم می‌گیرند چگونه به جلو گام بردارند و از جریان فعلی بازار بهره ببرند..

۲) داشتن انگیزه:

عوامل متعددی وجود دارند که به تقویت انگیزه در یک فرد کمک می‌کنند. فروشنده خلاق از این عوامل استفاده می‌کند تا طرز فکر خود را توسعه بخش و به بهبود عملکرد خود کمک کند. یکی از عوامل تقویت انگیزه اعتماد به نفس است. برخی عوامل موثر در ایجاد اعتماد به نفس شناخته شده و قابل لمس هستند. مانند: اطلاعات کافی از محصولات، اهداف روشن، آمادگی فروشنده برای برقراری ارتباط و …

در نتیجه باید بدانیم که :

اگر بیشتر کار کنیم، اطمینان خواهیم داشت که به احتمال زیاد به هدف‌های خود در فروش خواهیم رسید.

اگر از آمادگی کامل برخوردار شویم، بهره‌وری بیشتری خواهیم داشت. در فعالیت‌های تجاری بهره‌وری بسیار مهم است.

در خودمان این عادت ایجاد کنیم که در کار فروش برای پرسش‌های اساسی پاسخ داشته باشیم. از جمله چقدر مطمئن‌تر از این می‌توانیم عمل کنیم؟

۳) دقیق‌تر نمودن روش کار

تجربه را باید کسب کرد و برای انباشت کردن آن تلاش نمود. یک فروشنده به هر یک از تماس‌هایی که با مشتری دارد، به منزله یک فرصت کسب تجربه می‌نگرد. این امر به وی کمک خواهد کرد تا تماس‌های آینده را بهتر و موثرتر برقرار کند.

فروشندگان، بهترین بازخورد را از مشتری‌ها می‌گیرند. این امر باعث می‌شود که مجموعه‌ اطلاعات ارزشمندی نصیب فروشندگان شود و روز به روز روش کار خود را بهبود دهند. یک فروشنده موفق همیشه از خود می‌پرسد:

چرا مشتری‌ها چنین می‌گویند؟

چرا مشتری‌ها اعتراض می‌کنند؟

آیا سوء تفاهمی وجود دارد؟

آیا آنچه می‌گویم می‌پذیرند یا باور نمی‌کنند؟

گردآوری توسط: تحقیقستان

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از ۱ تا ۵ به این مقاله امتیاز بدید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد امتیاز ها: 0

تا حالا امتیازی ثبت نشده است! برای این مقاله امتیاز ثبت کنید.

حسین شریفی

راه موفقیت، همیشه در حال ساخت است؛ موفقیت پیش رفتن است، نه به نقطه پایان رسیدن . ما در تحقیقستان تلاش میکنیم تا بهترین ها را برای شما به ارمغان آوریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا